Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Versicherung Supra MKV | Forum

    dimam Owner
    Hallo Freunde! 


    Mein Name ist Dima und bald glücklicher Besitzer einer Supra 3.0. Ich freue mich ein Teil dieser Community zu sein. 


    Allerdings muss ich noch einige Dinge vor der Zulassung erledigen. 


    Abgesehen vom Wunsch eines Kurzkennzeichen beschäftigt mich gerade die Versicherungen im generellen. Bei welchen KFZ-Versicherungen seid ihr und welche könnt ihr empfehlen? 


    Habe z.b gehört, dass die HUK bei Schadensfall nicht so fair sein soll, aber der Preis ist unschlagbar. 


    Einige Versicherungen lassen z.B. nach einem Jahr (auch ohne Unfall) den Preis unmenschlich ansteigen. 


    Klar es gibt Foren wo darüber schon diskutiert wurde, allerdings wollte ich mal die Meinung von Gleichgesinnten hören!


    Ich danke für Antworten im Voraus!


    Dima



    Oxwall Community Software