Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    Ladedruckproblem nach ZwinTurboUbgrade | Forum

    Topic location: Forum home » Supra MK4 » Tuning
    STEFF84 Driver
    Hallo Freunde.

    Hab ein Problem mit dem Ladedruck nach dem Umbau auf Hybridladern aus den USA.

    Bislang war folgender Stand:
    Stock EU-Spec mit Apexy Boostkontroler und HKS fuel cut defender.
    Turbotimer, NürSpec und hohler Vorkat
    Ladedruck lies sich problemlos einstellen bis auf 1.4bar.

    Nun hab ich umgebaut.
    Die Hybrid Twins, Nockenwellen 264° und 274°, grosser Ladeluftkühler, Ölkühler mit externer Ölfilter, dazu noch Zündkerzen von NGK Iridium irgendwas.. weiss den Typ gerade nicht auswendig.
    Dazu noch Innovate Lambda und Defi Anzeigen.
    So nun geht der Ladedruck nicht mehr über 0.79-0.8bar, die Lambdawerte stimmen soweit!

    Was könnte die Ursache sein?
    Wer kann mir Rat geben?

    Grüsse Steff
    Oxwall Community Software